Lila hårfärg, rött vin och badbomber

Jag sitter nu tillsammans med T i ett sovrum hemma hos hennes pappa.
Vi har haft en bra dag, det har vi!
Vi har färgat håret på Ts pappas fru, vi har druckit vin (eller jag drack cider för jag tycker inte om vin) vi har ätit tacos, vi har tittat på idol, vi har till och med hunnit med att bada!

Vi har haft en bra dag men jag kan inte njuta av den, det känns som att allt bara är en film som spelas framför mig. 
Ångesten bubblar i kroppen men jag trycker undan den- och tankarna om självdestruktivitet, självmordsbenägenhet och det stora svarta mörkret, som inga ord rättvist kan beskriva, i bakhuvudet.
Samtidigt som jag plockar fram masken, den populära sociala masken.
Men inte bara för att andra inte ska se hur jag mår, nej, utan för att jag inte heller vill se hur dåligt jag mår.
Så då är det lättare att plocka fram masken, både för folk i min omgivning och för mig själv.