Vinterhumör

Mitt humör är likt vinterns dygn.

När det är ljust, då är det ljust. 
Det glittrar i snön av solen som skiner, luften är klar och lätt att andas.

Men när det är mörkt så är det också mörkt. 
Jag kan knappt se mina fötter som stapplande försöker ta mig framåt på den knaggliga och hala vägen.
Den kalla luften blåser med sig små iskristaller som får det att sticka i ögonen och svida på kinderna.

Och likt vinterns dygn så är det ljusa väldigt kortvarigt och det mörka ihållande.

Men i vinterns mörka nätter så lyser stjärnorna som allra klarast.

Min älskade T är en av dom stjärnor som lyser starkast för mig, en av dom stjärnor som påminner mig om att det fortfarande finns ljus, att även fast det är natt just nu så kommer det alltid en gryning.

#1 - tovaandrietta.blogg.se

ÄLSKAR DIG.